W&T BEST ADVENTURE 2014 CHASE YOUR DREAMS

August 12, 2016

summertime

Cześć wszystkim głodnym przygód. Chcę podzielić się z wami moim doświadczeniem z udziału w programie Work & Travel. Wszyscy planują taki wyjazd dużo wcześniej i zbierają fundusze ja spontanicznie zdecydowałam się pojechać sama. Nie wiedziałam jak długo będę studiować a taka okazja może się szybko nie powtórzyć. Kontakt do biura otrzymałam od przyjaciela, który brał udział rok wcześniej. Choć było już późno biuro zaproponowało mi super ofertę.

IECenter świetnie zajęło się organizacją mojego wyjazdu. Czekała mnie praca w biurze w miejscowości Monahans w stanie Teksas. Po dotarciu na miejsce i odpoczynku rozpoczęłam pracę, w której dobrze się czułam a współpracownicy byli pomocni i mili. Praca w nieruchomościach była ciekawa, ciągły kontakt z klientami zaciekawionymi programem pozwalał na wymianę informacji o  naszych kulturach. Można było również zobaczyć wiele niecodziennych rzeczy jak na przykład mięso węża w lodówce czy materace z wnęką na broń. Po wykonaniu wszystkich rutynowych inspekcji miałam okazje pracować z managerem pól kempingowych. Jadąc na rowerze do biura mija się wiele znajomych twarzy, które trąbią albo machają ze swoich wielkich ciężarówek. Praca w okolicy pól naftowych to niezwykłe przeżycie. Większość mieszkańców to pracownicy na kontraktach mieszkający w kempingach sięgających nawet ceny miliona dolarów. Atmosfera na takim polu jest prawie rodzinna. Rano w biurze pojawiają się ludzie którzy piją kawę i odbierają pocztę. Po wykonaniu codziennych porannych zadań w porze lunchu przyjeżdżało wiele osób pograć w golfa na sąsiadującym polu. Praca od 8-17 szybko mijała. Po drodze do mieszkania zahaczałam o high school, gdzie był kompleks sportowy, w którym można było odpocząć po pracy. Pracodawca zapewnił nam świetne warunki mieszkalne. Każdą wolną chwile spędzaliśmy przy basenie bo dobra pogoda w tym miejscu jest cały czas. Wyjazd w pojedynkę to dobry pomysł bo dzięki temu poznałam wiele wspaniałych osób z którymi do dziś się przyjaźnie. Każdy z uczestników pracował najlepiej jak potrafił a w zamian pracodawcy odwdzięczali się bonusami w postaci wycieczek, wspólnych kolacji i innych atrakcji. Mieliśmy okazje zobaczyć miejscowość i okolice z lotu awionetką. Spróbować swoich sił w strzelaniu z różnej broni. Zwiedzać parki narodowe, wybrać się na rodeo, oglądać mecze futbolu amerykańskiego, baseballu i wiele innych atrakcji. A po pracy, relaks, współlokatorzy, sąsiedzi i intensywne życie towarzyskie w otoczce przyspieszonego kursu języka angielskiego i nie tylko. Każdy wie, że w dobrym towarzystwie czas szybko mija. Aż nadchodzi ten dzień kiedy trzeba się ze wszystkimi pożegnać spakować i wyruszyć na tripa.

be prepared

W trakcie wakacji zebraliśmy się w grupę osób które miały taki sam cel zwiedzania i wspólnie zaplanowaliśmy cały wypad. Wyruszyliśmy od Las Vegas, zwiedziliśmy nową i starą część, kasyna, słynne chapele gdzie można wziąć szybki ślub nawet na drive, punkt widokowy, który polecam odwiedzić w każdym mieście. Wybraliśmy się na wycieczkę zobaczyć zaporę Hoovera, popłynąć rzeką Kolorado i zobaczyć Wielki Kanion z helikoptera. Po tygodniu przyszedł czas na Los Angeles, największe najbardziej znane miasto na zachodnim wybrzeżu. Warto zobaczyć od Beverly Hills – rodeo drive, Hollywood, obserwatorium Griffith,  Uniwersal Studios Hollywood po , wybrzeże Santa Monica Bay, Venice Beach i odczuć że na podstawie tego miasta stworzono jedną z gier GTA. Przydatna ciekawostka przy zakupie biletów czy wycieczek nie ma sensu przepłacać za first line itp. po sezonie wakacyjnym. Wyruszyliśmy do San Francisco wzdłuż wybrzeża z jednodniowym postojem w Monterey, które okazało się dobrym miejscem na odpoczynek. Obowiązkowo Zwiedziliśmy Alcatraz do którego trzeba wcześniej zakupić bilety. Zobaczyliśmy Golden Gate Bridge, Chinatown, Coit Tower. Przejechaliśmy Lombard Street, usiedliśmy w praku na Alamo Square na ostatni zachód słońca w CA. Rankiem  polecieliśmy do wielkiego jabłka, gdzie spotkaliśmy resztę grupy z naszego worka by wspólnie zwiedzić NY. Ciężko streścić pełen wrażeń okres wakacyjny, polecam każdemu aby przeżył to sam.

live your life

Powrót był ciężki ale przeżycie niezapomniane. Dobrze, że wakacje są co roku i znów można wziąć udział w programie. Ludzie gadają, że podróże kształcą. Uważam, że każdy obowiązkowo powinien wyjechać przełamać barierę językową, zobaczyć miejsca, które zwykle oglądasz w Google Images, poznać siebie jakiego wcześniej nieznałeś/aś.

Do zobaczenia w podróży :-)