My American Dream! :)

December 16, 2016

Na wzięcie udziału w programie Summer Work&Travel zdecydowałam się głównie dlatego, że chciałam podszkolić swój język angielski oraz nabrać pewności siebie. Był to mój drugi raz w Stanach Zjednoczonych. Po odwiedzeniu moich znajomych w Detroit i zwiedzeniu prawie całego stanu Michigan, zakochałam się w USA od pierwszego wejrzenia. Dlatego nie wyobrażałam sobie spędzenia następnych wakacji nigdzie indziej tylko właśnie tam! Cała procedura aplikacyjna przebiegła dość szybko, choć na program zdecydowałam się w ostatniej chwili - pod koniec lutego, ponieważ wcześniej nie wiedziałam nic o  programie. Zanim się spostrzegłam byłam już po rozmowie z konsulem w Ambasadzie Amerykańskiej i  trzymałam w ręku paszport z wbitą amerykańską wizą. Mój wybór padł na Północną Karolinę, a dokładnie niesamowity rejon Outer Banks nad Oceanem Atlantyckim.

Tegoroczna przygoda rozpoczęła się wraz z końcem maja. Na pokładzie samolotu poznałam kilka osób, które miały pracować dokładnie w tym samym miejscu co ja :) Po przylocie do New York City, a następnie nieco męczącej prawie 8-godzinnej jeździe Greyhoundem dotarliśmy do Corolli. Jak się okazało od apartamentu do plaży było tylko 5 min drogi! Wolne dni spędzaliśmy właśnie na plaży opalając się i kąpiąc w oceanie, a wieczorem imprezując w międzynarodowym towarzystwie. Co ciekawe oprócz przepięknych widoków, można było tam zobaczyć nawet galopujące dzikie Mustangi!!! Podczas okresu 'Work' poznałam mnóstwo wspaniałych osób, z którymi wspólnie organizowaliśmy imprezy, a nawet mieliśmy okazję świętować „Independence Day” czyli święto Niepodległości obchodzone 4 lipca. Z wieloma nadal utrzymuję kontakt, z czego bardzo się cieszę.

W połowie września kiedy kontrakt dobiegł końca, razem z dziewczynami z Polski poleciałam do Miami skąd opływał nasz Cruise. Niemalże każdy dzień na statku przepełniony był masą atrakcji, dlatego też nie było czasu na nudę. Oprócz kilkunastu restauracji gdzie mogłam posmakować kuchni z rożnych zakątków świata znajdowało się tam mini pole golfowe, siłownia, kilka basenów oraz olbrzymi teatr. Sam rejs trwał 5 dni, w tym czasie zwiedziłam Jamajkę, Kajmany oraz Meksyk. Plaże które miałam okazję zobaczyć, do tej pory śnią mi się po nocach. Zawsze  marzyłam o nurkowaniu w oceanie z rybkami gdzie woda jest tak krystalicznie czysta, że widać dno oceanu. Wycieczka nad Jamajski wodospad tzn. River Falls była jedną z głównych atrakcji całej wyspy. Można było nawet skakać po lianach! Niestety ja nie należałam do tak odważnych! Rejs po Morzu Karaibskim upłynął nam bardzo szybko, ale była to tylko pierwsza część zaplanowanej podróży.

Kolejnym punktem był Key West na Florydzie - dojazd z Miami to około 170 mil czyli prawie 3,5 godziny jazdy samochodem. Moim zdaniem to najwspanialsze miejsce na ziemi! Sam przejazd autostradą otoczoną palmami mogę zaliczyć do kategorii ”must see”. Ostatnia atrakcją części „travel” były zakupy w NYC. Oczywiście nie mogłam pominąć wizyty w moim ulubionym sklepie Victoria's Secret. Bardzo szybko poznałyśmy nowojorskie metro, za pomocą którego poruszałyśmy się po całym mieście, praktycznie do końca naszego pobytu. Wjazd na ponad 100 -piętrowy Empire State Building wywarł na mnie największe wrażenie, a widok rozświetlonych nocą drapaczy chmur zapamiętam do końca życia.

Mój pobyt w USA na programie Work&Travel trwał prawie 4 miesiące, choć szczerze mówiąc wydaje mi się, że okres czasu jaki tam spędziłam był znacznie krótszy. To dzięki wszystkim ludziom których poznałam na miejscu, czułam się tam jak w domu. Po przylocie do Polski dało się zauważyć, że Polacy są bardziej skłonni do narzekania niż Amerykanie kktórzy cieszą się codziennością, z czego bardzo słyną. Trudno mi było powrócić do rzeczywistości, a tym bardziej na uczelnię gdzie czekało ma mnie jeszcze kilka egzaminów do zaliczenia. Pozostało tylko odliczać dni do kolejnego wyjazdu! :D Jeśli miałabym krótko podsumować wyjazd na Work&Travel, śmiało mogę stwierdzić że był to najlepszy wyjazd w moim życiu!!!