Niezapomniane wakacje w Outer Banks

March 15, 2018

Decyzję o wyjeździe na program podjęłam jeszcze w listopadzie. Od zawsze chciałam pojechać do USA, poznać kulturę Amerykanów i podszkolić swój język. Długo zastanawiałam się, które biuro wybrać. Ostatecznie zdecydowałam się skorzystać z pomocy IECenter, przede wszystkim dlatego, że wszelkie koszty były przejrzyście rozpisane na stronie a organizatorzy chętnie, cierpliwie
i z uśmiechem odpowiadali na wszystkie, nawet najbardziej banalne pytania (a było ich mnóstwo 😊). Cała organizacja wyjazdu przebiegła bezproblemowo, musiałam jedynie wykonywać czynności rozpisane w punktach, które podsyłali mi na maila.

Do OBX wyjechałam w połowie czerwca. Zakochałam się w tym miejscu od pierwszego wejrzenia. Przepiękna plaża, cudowny ocean, typowe amerykańskie domy i wielkie samochody. Jednak najbardziej zauroczyła mnie pogoda. Zarówno w dzień jak i w nocy było bardzo ciepło.

Ponieważ w Outer Banks nie ma komunikacji miejskiej, niezmotoryzowani zmuszeni są do poruszania się po okolicy na rowerach. Większość studentów kupuje je w Walmarcie za ok 90$, jednak istnieje też szansa dostania ich za darmo w pobliskim kościele.

Podczas programu pracowałam w Big Buck’s Ice Cream. Do moich obowiązków należało robienie deserów lodowych, domowych czekoladek i najróżniejszych kaw. Praca bardzo przyjemna, niezbyt męcząca i dobrze płatna. Polecam wszystkim 😊 Ze znalezieniem drugiej pracy nie ma tam najmniejszego problemu, niezależnie czy jest to maj czy sierpień. Jednak najlepsze pozycje rozchodzą się raczej na początku wakacji. Zatem polecam zainteresować się tym od razu.

Wolny czas spędzałam opalając się na plaży lub zwiedzając okolicę na rowerze. Jednego razu wybraliśmy się też na całodniową wycieczkę do Waszyngtonu. Jako że mieszkaliśmy w 12 osób
w wielkim domku przy plaży często organizowaliśmy imprezy, na które zapraszaliśmy po parędziesiąt osób. Było naprawdę amerykańsko.

Z początkiem września przyszedł czas na część travel. Razem z grupą znajomych udaliśmy się początkowo na zachodnie wybrzeże USA, by po 3 tygodniach wrócić do Nowego Jorku, skąd mieliśmy lot powrotny do Polski. W czasie naszych podróży zwiedziliśmy mnóstwo wspaniałych miejsc, min. San Diego, Los Angeles, San Francisco, Salt Lake City czy Las Vegas.

Były to niesamowicie ekscytujące i najbardziej intensywne wakacje w moim życiu. Wymagały ode mnie dużo pracy, ale było warto! Zobaczyłam miejsca, o których zawsze marzyłam. W tym roku zdecydowałam się wyjechać na program po raz drugi, oczywiście również z IECenter. Razem
z przyjaciółką planujemy zwiedzić Hawaje 😊

Chcesz dowiedzieć się więcej o ofercie opisanej na blogu?