Hawaje, ahh te Hawaje! :)

October 29, 2018

Aloha!

Do Stanów na program W&T poleciałem sam. Po zakończonym już okresie pracy, ja i dziewięcioro moich znajomych, których poznałem w pracy postanowiliśmy, że będąc już w Kalifornii musimy koniecznie polecieć na Hawaje, bo jak stwierdziliśmy - „bliżej już nie będzie”:) Bilety do Honolulu zarezerwowaliśmy na dwa miesiące przed wylotem. Ostatecznie zdecydowaliśmy, że lecimy na 7 dni i ten okres jest zdecydowanie wystarczający jak na wyspę O’ahu. Po zakupie biletów wiedzieliśmy, że już na 100% lecimy, więc zaczęło się wielkie odliczanie i hawajska ekscytacja!

O’ahu - wybraliśmy tę wyspę z bardzo prostej przyczyny - jest ona największa i jest tam najwięcej atrakcji. Honolulu - bo tam mieliśmy nocleg - jest typową międzynarodową stolicą. Generalnie jest ładnie, ale jednocześnie jest bardzo dużo wieżowców, więc jeśli chcecie zobaczyć dzikość i zieloność Hawajów, to zdecydowanie polecam odwiedzić północ.

My podzieliliśmy się na dwie grupy - sześcioosobową i czteroosobową - z racji dwóch dni różnicy w kalendarzu na nasze loty. Po prostu wszystkie dziesięć osób nie mogły wylecieć w tym samym terminie ze względu na datę zakończenia przez nas pracy. Wynajęliśmy dwa samochody i jazda! W Honolulu zaczęliśmy pięknym zachodem słońca na plaży Waikiki! Koniecznie trzeba to zobaczyć, koniecznie! Przez kolejne dni zwiedzaliśmy całą wyspę O’ahu.

No i przyszedł dzień na spełnienie marzenia - skok ze spadochronu! Jak skakać, to oczywiście na Hawajach :D I jak było, i jak było? Zazwyczaj moja odpowiedź brzmiała: „to po prostu trzeba przeżyć, nie ma co dużo się rozwodzić!” Coś po prostu niesamowitego! Takie widoki, adrenalina i wolność tam u góry! Marzyłem o skoku już od dawna, ale nie sądziłem, że uda mi się to zrobić na Hawajach. Po dokonaniu researchu wybraliśmy firmę Pacific Skydiving, którą zdecydowanie polecam. Sam skok już nie pamiętam ile kosztował, ale za całość (skok, zdjęcia i filmik z GoPro) zapłaciłem $330. Mimo ceny, która może wydawać się wysoka, to zdecydowanie polecam. Tym bardziej, jak przygotowujecie się do wylotu stosunkowo wcześniej, to możecie zrobić kosztorys i się do wyjazdu bardzo dobrze finansowo przygotować.

Wakacje, wakacjami, ale trochę historii trzeba liznąć - czyli odwiedziny w Pearl Harbor. To miejsce do którego naprawdę warto pojechać i warto to zobaczyć. Wejście jest płatne - znowu nie pamiętam ile dokładnie - ale polecam! Aaa, taka mała rada - zarezerwujcie sobie bilety wcześniej, nam na szczęście udało się wejść na piękne oczy, bo był już full, także nie zapomnijcie o tym.

Lubicie schody i schodopodobne wejścia? Zdecydowanie pójdźcie na Koko Head Top! Zalani potem będziecie po same buty, ale to będzie tak zwany aktywny wypoczynek z wisienką na torcie, którą zobaczycie na samym szczycie!

Najsławniejsze Stairway To Heaven - my niestety nie poszliśmy, bo jak każdy wie, prawa nie wolno łamać, a w chwili obecnej ten obiekt jest zamknięty i dzielnie pilnuje wejścia stróż. Chyba, że uda Wam się poznać jakiegoś tubylca, który pokaże Wam jak zgrabnie to obejść. Nam się niestety nie udało.

Hoomaluhia Botanical Garden - ogród botaniczny jakiego jeszcze w życiu nie widziałem! Bez odwiedzenia tego miejsca nie możecie opuścić O’ahu!

Manoa Falls, Diamond Head, Hanauma Bay, Sunset Beach, Pillbox Hike + Lanikai Beach, China Walls, Halona Blow Hole, Halona Cove - te wszystkie miejsca Wam również rekomenduję! Oczywiście na O’ahu jest jeszcze wiele innych miejsc, które trzeba odwiedzić. Nam udało się w tydzień zwiedzić praktycznie wszystko co sobie zaplanowaliśmy. Tak jak już pisałem powyżej, bazując na doświadczeniu uważam, że tydzień na wyspie O’ahu w zupełności wystarczy.

Jeśli chodzi o koszty - Hawaje są drogie, tutaj nie ma się co oszukiwać. Są to wyspy, które leżą bardzo daleko od amerykańskiego lądu (6h trwa lot), także siłą rzeczy cała logistyka transportowa kosztuje, a to natomiast wprost przekłada się na ceny. Jeśli chodzi o mnie, to całość (wraz ze skokiem ze spadochronu) wyniosła mnie $1600 - z tym, że naprawdę sobie tam nie żałowaliśmy.

Jeśli się zastanawiacie nad tym czy warto czy nie warto, to powiem Wam wprost - naprawdę warto!!! Jeśli będziecie mieli do mnie jakieś pytania odnośnie spraw organizacyjnych, to postaram się Wam na nie odpowiedzieć. Bezpośredni kontakt mailowy do mnie: mariusz.klepczynski@gmail.com