Wyjazd mojego życia

December 17, 2018

Na wzięcie udziału w programie Work & travel zdecydowałam się, ponieważ chciałam poprawić swój język angielski oraz zobaczyć wszystkie miejsca, które tyle razy widziałam oglądając amerykańskie filmy i seriale. Pojechałam z chłopakiem oraz znajomą.

Procedura aplikacyjna przebiegła dosyć sprawnie i zanim się obejrzałam znajdowaliśmy się już w Amerykańskiej ambasadzie w trakcie rozmowy o wizę, która przebiegła bezproblemowo.

Swoje wakacje postanowiliśmy spędzić w słonecznym OBX, a dokładniej w miejscowości Nags Head gdzie znajduje się wielka wydma i park stanowy Jockey’s Ridge. OBX to mierzeja, która znajduje się w północnej Karolinie i jest tłumnie odwiedzana przez amerykańskich turystów głównie ze stanu Virginia.

Do Ameryki przybyliśmy już 24 maja i po paru dniach zaczęłam już pracę w firmie Kitty Hawk Kites, którą wybrałam ze względu na to, że mój brat pracował w tym samym miejscu 2 lata wcześniej i chwalił sobie pracodawcę. Firma Kitty Hawk Kites zajmuje się sprzedażą latawców i innych wakacyjnych akcesoriów oraz organizowaniem czasu dla turystów. Pracodawca zapewnił zakwaterowanie blisko miejsca pracy, rowery oraz dostęp do większości atrakcji, które oferował pracownikom za darmo, między innymi: korzystaliśmy ze skuterów wodnych, wzięliśmy udział w lekcji hand glidingu, do wyboru był też udział w wycieczce pokazującym delfiny i dzikie konie czy nawet kosztowanie wina. Jednak największym przeżyciem okazał się tandem hang gliding – było to wzniesienie się na wysokość 2000 stóp wraz z instruktorem na lotni zaczepionej do małego samolotu, oraz lot w dół z zapierającym w piersiach widokiem.

Praca na początku wydawała się bardzo wymagająca. Pierwszy raz musiałam komunikować się tylko i wyłącznie po angielsku, bo reszta Polaków została przydzielona do sklepu obok z surferskim ekwipunkiem, ale managerowie oraz inni pracownicy – głównie też biorący udział w Work&travel byli bardzo pomocni. Po 2 tygodniach pracy czułam się już naprawdę pewnie. Wiedziałam, że mogę o wszystko zapytać i każdego poprosić o pomoc w razie problemów. Mieszkanie dzieliłam z innymi pracownikami firmy z różnych krajów takich jak: Polska, Wielka Brytania, Turcja i Turkmenistan. To głównie z nimi organizowałam sobie wolny czas. Urządzaliśmy imprezy również z lokalnymi znajomymi, chodziliśmy na plażę czy na wydmę oraz korzystaliśmy z tego co oferowała nam firma. Nie raz wybraliśmy się na kajaki czy paddle boardy.

Po ponad 3 miesiącach pracy przyszedł czas na zasłużone wakacje. Plan powstał w porozumieniu z moim bratem i jego dziewczyną, którzy jednocześnie byli na programie nad Lake Tahoe. Po zakończeniu pracy w połowie września dostaliśmy się na lotnisko Baltimore i polecieliśmy do Oakland (koło San Francisco) i przetransportowaliśmy się do Stateline aby się z nimi spotkać.

Potem wspólnie z nimi oraz zaprzyjaźnioną parą wynajęliśmy 10-osobowy samochód i ruszyliśmy w nasz wymarzony trip. Zobaczyliśmy prawie wszystko co się dało zobaczyć - to był najintensywniejszy miesiąc mojego życia. Zwiedziliśmy Yosemite National Park, gdzie wspięliśmy się na Glacier Point, zobaczyliśmy Death Valley National Park, Las Vegas, gdzie zagrałam w ruletkę przegrywając moje 10 $ ;(, Zion National Park, Los Angeles, czarujące San Diego i San Francisco skąd polecieliśmy na Hawaje na wyspę Oahu, gdzie spędziliśmy niezapomniany tydzień zwiedzania lokalnych plaż, plantacji ananasów i buddyjskiej świątyni.

Potem polecieliśmy do Nowego Orleanu skąd musieliśmy uciekać przed huraganem więc spędziliśmy tam tylko 1,5 dnia ale zdecydowanie było warto. Kolejnym punktem podróży było Chicago, gdzie rozkoszowaliśmy się smakiem polskich pierogów i piwa. Później zwiedziliśmy Waszyngton DC, w którym okazało się, że biały dom to tak naprawdę biały domek, a National Mall przypomina troszeńkę szczecińskie Jasne Błonia.

Byliśmy już coraz bliżej domu, a ostatnim punktem wycieczki był Nowy Jork. Poświęciliśmy mu tylko parę dni, chociaż możnaby było go zwiedzać tygodniami.

Mój pobyt w USA trwał ponad 4 miesiące. Nie zmieniłabym w nim nic i to był zdecydowanie wyjazd mojego życia.